Skillnad mellan versioner av "Huvudsida"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m (→Exempel och försmak på Math Online:s pedagogik) |
||
Rad 31: | Rad 31: | ||
− | <big><big>3. | + | <big><big>3. [http://90.224.99.82:8080/mathonline/index.php/1.2_Räkneordning#Varf.C3.B6r_g.C3.A5r_multiplikation_f.C3.B6re_addition.3F <span style="color:blue">Varför går <math> \; \times \; </math> före <math> \; + \; </math>?</span>]</big></big> |
Versionen från 23 maj 2015 kl. 10.28
Välkommen till Math Online:s demosida \(-\) ett utdrag ur m(o)
Exempel och försmak på Math Online:s pedagogik
1. Exempelorienterad undervisning:
2. Varför får man inte dividera med 0?
|
\( \quad \) | Flaska med pant som exempel för ekvationslösning \( \qquad \) Översättning till ekvation \( \qquad \) Lösning \( \qquad \) Svar
Marginalskatt och oljetank som exempel för genomsnittlig förändringshastighet Simhopp från 10 meterstorn som exempel för begreppet derivata (Elevaktivitet) Rektangel i parabel, glasskiva och konservburk som exempel för extremvärdesproblem Fibonaccis problem (samt digital beräkning med Excel) som exempel för diskreta funktioner
Teoretisk förklaring \( \qquad\quad\;\; \) Praktisk förklaring \( \qquad\quad\;\; \) Vad händer om man ändå gör det?
Formulering & ledning \( \qquad \) Lösning \( \qquad \) Svar |
Copyright © 2011-2015 Math Online Sweden AB. All Rights Reserved.