Skillnad mellan versioner av "Huvudsida"
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 3: | Rad 3: | ||
MATH ONLINE är ett webbaserat digitalt läromedel för svenska gymnasieelever som på sikt ska ersätta den traditionella läroboken. | MATH ONLINE är ett webbaserat digitalt läromedel för svenska gymnasieelever som på sikt ska ersätta den traditionella läroboken. | ||
− | MATH ONLINE följer Skolverkets kursplan för Matematik | + | MATH ONLINE följer Skolverkets kursplan för Matematik. Syftet är att eleverna ska uppnå [http://www.skolverket.se/sb/d/726/a/13845/func/kursplan/id/3210/titleId/MA1203%20-%20Matematik%20C Skolverkets kursmål] samt klara av de nationella proven. |
MATH ONLINE:s ambition är att omfatta det fullständiga materialet till gymnasiets mattekurser med teori, övningar, facit, utförliga lösningar och diagnosprov. | MATH ONLINE:s ambition är att omfatta det fullständiga materialet till gymnasiets mattekurser med teori, övningar, facit, utförliga lösningar och diagnosprov. |
Versionen från 21 mars 2011 kl. 13.38
Välkommen till MATH ONLINE
MATH ONLINE är ett webbaserat digitalt läromedel för svenska gymnasieelever som på sikt ska ersätta den traditionella läroboken.
MATH ONLINE följer Skolverkets kursplan för Matematik. Syftet är att eleverna ska uppnå Skolverkets kursmål samt klara av de nationella proven.
MATH ONLINE:s ambition är att omfatta det fullständiga materialet till gymnasiets mattekurser med teori, övningar, facit, utförliga lösningar och diagnosprov.
MATH ONLINE är ingen distanskurs utan ett verktyg till lärarens förfogande för att underlätta undervisningen. På begäran kan upplägget anpassas till lärarens önskemål.
MATH ONLINE utnyttjar IT:s alla möjligheter för att göra matematiken roligare och attraktivare för ungdomar utan att gå miste om den vetenskapliga noggrannheten.
MATH ONLINEs pedagogik bygger på teaching by example kombinerad med praktiska övningar (learning by doing) och är orienterad mot Formativ bedömning.
Fil:Fig01.gif
Att komma igång med Matte C
|