Skillnad mellan versioner av "Huvudsida"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m (→Exempel och försmak på Math Online:s pedagogik) |
Taifun (Diskussion | bidrag) m (→Exempel och försmak på Math Online:s pedagogik) |
||
Rad 29: | Rad 29: | ||
− | <big><big>2. [http://90.224.99.82:8080/mathonline/index.php/Varf%C3%B6r_f%C3%A5r_man_inte_dividera_med_0_%3F <span style="color:blue">Varför får man inte dividera med 0?</span></big></big> | + | <big><big>2. [http://90.224.99.82:8080/mathonline/index.php/Varf%C3%B6r_f%C3%A5r_man_inte_dividera_med_0_%3F <span style="color:blue">Varför får man inte dividera med 0?</span>]</big></big> |
Versionen från 18 maj 2015 kl. 08.46
Välkommen till Math Online:s demosida \(-\) ett utdrag ur m(o)
Exempel och försmak på Math Online:s pedagogik
1. Exempelorienterad undervisning:
3. Varför går \( \; \times \; \) före \( \; + \; \)?
|
\( \quad \) | a) Flaska med pant som exempel för ekvationslösning \( \qquad \) Översättning till ekvation \( \qquad \) Svar \( \qquad \) Lösning
b) Fibonaccis problem som exempel för diskreta funktioner c) Marginalskatt och oljetank som exempel för genomsnittlig förändringshastighet d) Simhopp från 10 meterstorn som exempel för begreppet derivata (Elevaktivitet) e) Rektangel i parabel, glasskiva och konservburk som exempel för extremvärdesproblem
Teoretisk förklaring \( \qquad\quad\;\; \) Praktisk förklaring
Formulering & ledning \( \qquad \) Svar \( \qquad \) Lösning |
Copyright © 2011-2015 Math Online Sweden AB. All Rights Reserved.