Skillnad mellan versioner av "Huvudsida"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m (→Exempel och försmak på Math Online:s pedagogik) |
||
Rad 35: | Rad 35: | ||
<big><big>4. [http://90.224.99.82:8080/mathonline/index.php/Cirkel_eller_kvadrat%3F <span style="color:blue">En mattenöt:</span></big></big>] | <big><big>4. [http://90.224.99.82:8080/mathonline/index.php/Cirkel_eller_kvadrat%3F <span style="color:blue">En mattenöt:</span></big></big>] | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
</td> | </td> | ||
Rad 64: | Rad 59: | ||
[[Formulering & ledning för mattenöten|<span style="color:blue">Formulering & ledning</span>]] <math> \qquad </math> [[Svar till mattenöten|<span style="color:blue">Svar</span>]] <math> \qquad </math> [[Lösning till mattenöten|<span style="color:blue">Lösning</span>]] | [[Formulering & ledning för mattenöten|<span style="color:blue">Formulering & ledning</span>]] <math> \qquad </math> [[Svar till mattenöten|<span style="color:blue">Svar</span>]] <math> \qquad </math> [[Lösning till mattenöten|<span style="color:blue">Lösning</span>]] | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
</td> | </td> |
Versionen från 18 maj 2015 kl. 07.24
Välkommen till Math Online:s demosida \(-\) ett utdrag ur m(o)
Exempel och försmak på Math Online:s pedagogik
1. Exempelorienterad undervisning:
3. Varför får man inte dividera med 0?
|
\( \quad \) | a) Flaska med pant som exempel för ekvationslösning \( \qquad \) Översättning till ekvation \( \qquad \) Svar \( \qquad \) Lösning
b) Fibonaccis problem som exempel för diskreta funktioner c) Marginalskatt som exempel för genomsnittlig förändringshastighet d) Simhopp från 10 m som exempel för begreppet derivata (Aktivitet)
Teoretisk förklaring \( \qquad\quad\;\; \) Praktisk förklaring
Formulering & ledning \( \qquad \) Svar \( \qquad \) Lösning |
Copyright © 2011-2015 Math Online Sweden AB. All Rights Reserved.