Skillnad mellan versioner av "Huvudsida"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m (→Exempel och försmak på Math Online:s pedagogik) |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 19: | Rad 19: | ||
<tr> | <tr> | ||
<td><big><big>1. Exempelorienterad undervisning:</big></big> | <td><big><big>1. Exempelorienterad undervisning:</big></big> | ||
− | |||
Rad 29: | Rad 28: | ||
<big><big>2. Varför går <math> \; \times \; </math> före <math> \; + \; </math>?</big></big> | <big><big>2. Varför går <math> \; \times \; </math> före <math> \; + \; </math>?</big></big> | ||
+ | |||
Versionen från 17 maj 2015 kl. 14.03
Välkommen till Math Online:s demosida \(-\) ett utdrag ur m(o)
Exempel och försmak på Math Online:s pedagogik
1. Exempelorienterad undervisning:
3. Varför får man inte dividera med 0?
|
\( \quad \) | a) Flaska med pant som exempel för ekvationslösning \( \qquad \) Översättning till ekvation \( \qquad \) Svar \( \qquad \) Lösning
b) Fibonaccis problem som exempel för diskreta funktioner c) Marginalskatt som exempel för genomsnittlig förändringshastighet d) Simhopp från 10 m som exempel för begreppet derivata (Aktivitet)
Teoretisk förklaring \( \qquad\quad\;\; \) Praktisk förklaring
Formulering & ledning \( \qquad \) Svar \( \qquad \) Lösning
|
Copyright © 2011-2015 Math Online Sweden AB. All Rights Reserved.