Skillnad mellan versioner av "Huvudsida"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m (→Exempel och försmak på Math Online:s pedagogik) |
Taifun (Diskussion | bidrag) m (→Exempel och försmak på Math Online:s pedagogik) |
||
Rad 55: | Rad 55: | ||
[[1.2_Räkneordning#Varf.C3.B6r_g.C3.A5r_multiplikation_f.C3.B6re_addition.3F|<span style="color:blue">Förklaring</span>]] | [[1.2_Räkneordning#Varf.C3.B6r_g.C3.A5r_multiplikation_f.C3.B6re_addition.3F|<span style="color:blue">Förklaring</span>]] | ||
+ | |||
Versionen från 17 maj 2015 kl. 09.35
Välkommen till Math Online:s demosida \(-\) ett utdrag ur m(o)
Exempel och försmak på Math Online:s pedagogik
1. Exempelorienterad undervisning:
2. Varför går \( \; \times \; \) före \( \; + \; \)?
|
\( \quad \) | a) Flaska med pant som exempel för ekvationslösning \( \qquad \) Översättning till ekvation \( \qquad \) Svar \( \qquad \) Lösning
b) Fibonaccis problem som exempel för diskreta funktioner c) Marginalskatt som exempel för genomsnittlig förändringshastighet d) Simhopp från 10 m som exempel för begreppet derivata (Aktivitet)
Teoretisk förklaring \( \qquad\quad\;\; \) Praktisk förklaring
Formulering & ledning \( \qquad \) Svar \( \qquad \) Lösning
|
Copyright © 2011-2015 Math Online Sweden AB. All Rights Reserved.