Skillnad mellan versioner av "3.4 Lösning 6a"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
(Skapade sidan med 'Kalles teckenstudium är alldeles för grovt. Om vi tar ett tätare intervall kring <math> \, x \, = \, 0 \, </math> blir resultatet annorlunda. <table...')
 
m
Rad 5: Rad 5:
  
  
 +
::<math> f' (-0,1) = 3\cdot (-0,1)^2 = 3\cdot 0,01 = 0,03 > 0 </math>
  
 
+
::<math> f' (0,1) = 3\cdot (0,1)^2 = 3\cdot 0,01 = 0,03 > 0 </math>
  
 
                 <table RULES="ALL" class="spaced-table" style="margin-left:30px;">
 
                 <table RULES="ALL" class="spaced-table" style="margin-left:30px;">

Versionen från 23 januari 2015 kl. 14.40

Kalles teckenstudium är alldeles för grovt.

Om vi tar ett tätare intervall kring \( \, x \, = \, 0 \, \) blir resultatet annorlunda.


\[ f' (-0,1) = 3\cdot (-0,1)^2 = 3\cdot 0,01 = 0,03 > 0 \]
\[ f' (0,1) = 3\cdot (0,1)^2 = 3\cdot 0,01 = 0,03 > 0 \]
\(x\) \(-0,1\) \(0\) \(0,1\)
\( f\,'(x) \) \(-\) \(0\) \(+\)
\( \,f(x) \) Min