Skillnad mellan versioner av "Huvudsida"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m (→Exempel och försmak på Math Online:s pedagogik) |
Taifun (Diskussion | bidrag) m (→Exempel och försmak på Math Online:s pedagogik) |
||
Rad 43: | Rad 43: | ||
<td> <math> \quad </math> </td> | <td> <math> \quad </math> </td> | ||
− | <td>[http://90.224.99.82:8080/mathonline/index.php/Flaska_med_pant <span style="color:blue">Flaska med pant som exempel för ekvationslösning </span>] <math> \qquad </math> [ | + | <td>[http://90.224.99.82:8080/mathonline/index.php/Flaska_med_pant <span style="color:blue">Flaska med pant som exempel för ekvationslösning </span>] <math> \qquad </math> [http://90.224.99.82:8080/mathonline/index.php/Översättning_till_ekvation <span style="color:blue">Översättning till ekvation</span>] <math> \qquad </math> [http://90.224.99.82:8080/mathonline/index.php/Lösning_till_flaska_med_pant <span style="color:blue">Lösning</span>] <math> \qquad </math> [http://90.224.99.82:8080/mathonline/index.php/Svar_till_flaska_med_pant|<span style="color:blue">Svar</span>] |
[http://90.224.99.82:8080/mathonline/index.php/2.2_Genomsnittlig_f%C3%B6r%C3%A4ndringshastighet <span style="color:blue">Marginalskatt och oljetank som exempel för genomsnittlig förändringshastighet</span>] | [http://90.224.99.82:8080/mathonline/index.php/2.2_Genomsnittlig_f%C3%B6r%C3%A4ndringshastighet <span style="color:blue">Marginalskatt och oljetank som exempel för genomsnittlig förändringshastighet</span>] | ||
Rad 64: | Rad 64: | ||
− | [ | + | [http://90.224.99.82:8080/mathonline/index.php/Formulering_&_ledning_för_mattenöten <span style="color:blue">Formulering & ledning</span>] <math> \qquad </math> [http://90.224.99.82:8080/mathonline/index.php/Lösning_till_mattenöten <span style="color:blue">Lösning</span>] <math> \qquad </math> [[Svar till mattenöten|<span style="color:blue">Svar</span>]] |
</td> | </td> |
Versionen från 23 maj 2015 kl. 11.03
Välkommen till Math Online:s demosida \(-\) ett utdrag ur m(o)
Exempel och försmak på Math Online:s pedagogik
1. Exempelorienterad undervisning:
2. Varför får man inte dividera med 0?
|
\( \quad \) | Flaska med pant som exempel för ekvationslösning \( \qquad \) Översättning till ekvation \( \qquad \) Lösning \( \qquad \) Svar
Marginalskatt och oljetank som exempel för genomsnittlig förändringshastighet Simhopp från 10 meterstorn som exempel för begreppet derivata (Elevaktivitet) Rektangel i parabel, glasskiva och konservburk som exempel för extremvärdesproblem Fibonaccis problem (samt digital beräkning med Excel) som exempel för diskreta funktioner Teoretisk förklaring \( \qquad\quad\;\; \) Praktisk förklaring \( \qquad\quad\;\; \) Vad händer om man ändå gör det?
|
Copyright © 2011-2015 Math Online Sweden AB. All Rights Reserved.