Skillnad mellan versioner av "1 1.1 Lösning 7"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
(Skapade sidan med 'Vi skriver upp alla möjligheter att kombinera siffrorna <math> \, 2,\,6 \, </math> och <math> \, 8 \, </math> till ett tresiffrigt tal: <math> \, 268\,286 \, </math> <math>...')
 
m
Rad 1: Rad 1:
 
Vi skriver upp alla möjligheter att kombinera siffrorna <math> \, 2,\,6 \, </math> och <math> \, 8 \, </math> till ett tresiffrigt tal:
 
Vi skriver upp alla möjligheter att kombinera siffrorna <math> \, 2,\,6 \, </math> och <math> \, 8 \, </math> till ett tresiffrigt tal:
  
<math> \, 268\,286 \, </math>
+
<math> \, 268 \, </math> och <math> \, 286 \, </math>
  
<math> \, 628\,682 \, </math>
+
<math> \, 628 \, </math> och <math> \, 682 \, </math>
  
<math> \, 826\,862 \, </math>
+
<math> \, 826 \, </math> och <math> \, 862 \, </math>
  
 
På första raden står alla möjligheter om man börjar med <math> \, 2 \, </math>. På andra raden står alla möjligheter om man börjar med <math> \, 6 \, </math>. På tredje raden står alla möjligheter om man börjar med <math> \, 8 \, </math>. Fler möjligheter finns inte.
 
På första raden står alla möjligheter om man börjar med <math> \, 2 \, </math>. På andra raden står alla möjligheter om man börjar med <math> \, 6 \, </math>. På tredje raden står alla möjligheter om man börjar med <math> \, 8 \, </math>. Fler möjligheter finns inte.

Versionen från 28 februari 2015 kl. 22.48

Vi skriver upp alla möjligheter att kombinera siffrorna \( \, 2,\,6 \, \) och \( \, 8 \, \) till ett tresiffrigt tal\[ \, 268 \, \] och \( \, 286 \, \)

\( \, 628 \, \) och \( \, 682 \, \)

\( \, 826 \, \) och \( \, 862 \, \)

På första raden står alla möjligheter om man börjar med \( \, 2 \, \). På andra raden står alla möjligheter om man börjar med \( \, 6 \, \). På tredje raden står alla möjligheter om man börjar med \( \, 8 \, \). Fler möjligheter finns inte.