Skillnad mellan versioner av "1.5a Svar 9a"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
 
(En mellanliggande version av samma användare visas inte)
Rad 3: Rad 3:
 
Av grafen kan man inte dra slutsatsen att <math> f(x)\, </math> är kontinuerlig för alla <math> x\, </math>.  
 
Av grafen kan man inte dra slutsatsen att <math> f(x)\, </math> är kontinuerlig för alla <math> x\, </math>.  
  
Funftionsuttrycket <math> {x^2 - 9 \over x-3} \, {\color{White} x} </math> visar att den är diskontinuerlig för <math> x = 3\, </math>.
+
Funftionsuttrycket <big><big><math> {\color{White} x} {x^2 - 9 \over x-3} \, {\color{White} x} </math></big></big> visar att den är diskontinuerlig för <math> x = 3\, </math>.
  
 
<math> f(x)\, </math> är inte definierad för <math> x = 3\, </math>. Därför visar grafen ett "hål" i punkten <math> x = 3\, </math>.
 
<math> f(x)\, </math> är inte definierad för <math> x = 3\, </math>. Därför visar grafen ett "hål" i punkten <math> x = 3\, </math>.

Nuvarande version från 16 augusti 2014 kl. 19.51

Övn 9.png

Av grafen kan man inte dra slutsatsen att \( f(x)\, \) är kontinuerlig för alla \( x\, \).

Funftionsuttrycket \( {\color{White} x} {x^2 - 9 \over x-3} \, {\color{White} x} \) visar att den är diskontinuerlig för \( x = 3\, \).

\( f(x)\, \) är inte definierad för \( x = 3\, \). Därför visar grafen ett "hål" i punkten \( x = 3\, \).