Skillnad mellan versioner av "Huvudsida"
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 27: | Rad 27: | ||
* När du gjort en [[1.2 Övning 10|övning]] finns det möjligheten att kontrollera ditt resultat genom att klicka på följande länk:{{#NAVCONTENT:Svar|1.2 Svar 10}} | * När du gjort en [[1.2 Övning 10|övning]] finns det möjligheten att kontrollera ditt resultat genom att klicka på följande länk:{{#NAVCONTENT:Svar|1.2 Svar 10}} | ||
− | * Det finns även möjligheten att få fram ett fullständigt lösningsförslag med alla mellansteg genom att ytterligare klicka på följande länk: | + | * Det finns även möjligheten att få fram ett fullständigt lösningsförslag med alla mellansteg genom att ytterligare klicka på följande länk:{{#NAVCONTENT:Lösning|1.2 Lösning 10}} |
− | {{#NAVCONTENT:Lösning|1.2 Lösning 10}} | + | |
* Varje avsnitt avslutas med [[Internetlänkar|Internetlänkar]] till kompletterande material, ofta demos, animationer, små spel eller extraövningar. | * Varje avsnitt avslutas med [[Internetlänkar|Internetlänkar]] till kompletterande material, ofta demos, animationer, små spel eller extraövningar. |
Versionen från 26 januari 2011 kl. 11.45
Välkommen till MATH ONLINE
MATH ONLINE är ett webbaserat digitalt läromedel som på sikt ska ersätta den traditionella läroboken.
MATH ONLINE följer Skolverkets kursplan för Matematik och kan användas för att uppnå Skolverkets kursmål samt klara av de nationella proven.
MATH ONLINE:s ambition är att omfatta det fullständiga materialet till gymnasiets mattekurser med teori, övningar, facit, utförliga lösningar och diagnosprov.
MATH ONLINE är ingen distanskurs utan ett verktyg till lärarens förfogande för att underlätta undervisningen. På begäran kan upplägget anpassas till lärarens önskemål.
MATH ONLINE utnyttjar IT:s alla möjligheter för att göra matematiken roligare och attraktivare för ungdomar utan att gå miste om den vetenskapliga noggrannheten.
MATH ONLINEs pedagogik bygger på teaching by example kombinerad med praktiska övningar (learning by doing) och är orienterad mot Formativ bedömning.
Fil:Fig01.gif
Att komma igång med Matte C
|